Falcon-ul de la Ploiesti!


Falcon-ul de la Ploiești

Totul este posibil!

A demonstrat asta un ploieștean, care în circa trei ani de zile a reușit să construiască de la zero al doilea avion personal ultra-ușor. Se laudă că este singurul avion din lume, construit în afara unei fabrici, capabil să zboare și pe spate.
A reușit să construiască alături doi mecani auto propriile sale avioane. În hangarul de la aerodromul din Strejnic, stau gata să zboare Condorul și Falconul.

Condorul a zburat prima dată acum 10 ani, iar Falcon-ul, ultimul “copil” al pilotului, a văzut de curând pista de zbor. Numele avionului nu a fost ales la voia întâmplării. El a fost inspirat de pasărea Falcon, rapidă în zbor. Avionul poate atinge o viteză de 220 de km/ora în croazieră.

Prin ’99, domnul Stoicescu avea să înceapă construcția lui “Condor“, alături de cei doi mecanici auto Nicu Schlapal și Adrian Cursaru. Acesta este primul avion proiectat și construit de el, avion care și acum se află în hangarul de la Strejnic și care zboară peste tot pe unde îl duce constructorul său.
Satisfacția ridicării de la sol a unei aeronave construite de tine în garaj este imensă, inginerul energetician a vrut mai mult. A vrut să arate oamenilor că se poate, în special românilor, căci, spune chiar el: “în România toți zic că nu se poate”. A vrut să realizeze ceva unicat, și a reușit. În trei ani de zile a devenit primul constructor amator care a realizat un ULM capabil să zboare inversat. Atât a durat până când Falcon-ul, a ajuns din stadiul de schiță până la desprinderea de la sol. S-a desprins pentru prima dată de  sol la data de 5 octombrie 2011 (în faza de teste) dar din iulie 2012 este în perfectă stare de funcționare.
Opt ore de muncă pe zi, cinci zile pe săptămână sau chiar mai mult au făcut ca Falconul să prindă aripi.

Pentru a zboara pe spate, acesta a fost modificat pentru a putea primi benzina și ulei atât în timpul zborului normal cât și în timpul zborului inversat (pe spate). Pentru ca această realizare să fie posibilă, motorul avionului a fost testat pe un banc de probe special amenajat în curtea domnului Stoicescu. Faza de testare a fost una amuzantă, căci motorul era pus într-un tub imens și propulsat de cei doi mecanici. După mai multe ture și retușuri, sistemul inovativ a fost pus pe avion.
Dragoș Stoicescu s-a apucat de zbor “neoficial” pe la 21 de ani, la Sânpetru, unde mergea mai mult în taberele de vară. A zburat o perioada la planor, apoi a luat o pauză, până după revoluție.
Pasiunea pentru aviație o are de mic. De atunci a început construcția de “avionașe” cum le numește chiar el, cu zgârci sau ulei de ricin. De circa 20 de ani este pilot, instructor de zbor, examinator și inspector la Aeroclubul Roman.

Advertisements

One thought on “Falcon-ul de la Ploiesti!

  1. Pingback: Sunt un obsedat, am o pasiune | Prin zonă

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s