De bine!


Îl cunosc pe domnul Valer Blidar de prin luna octombrie a anului  2011, am înregistrat cu el o emisiune pentru postul de radio România Actualități. Știam de pe atunci ce are de gând să facă din Astra Vagoane Călători Arad. Mi-a povestit de tramvaiele ce  le produc sub licența Siemens, tramvaie ce rulează acum în orașul Arad. Tramvaiul Imperio, căci așa se numește este un tramvai proiectat, realizat de Astra Vagoane Călători Arad. 

Când o să vedeți tramvaiul nu o să vă vină să credeți că este realizat de o mână de oameni români, da, români.

Probabil unii “Mister Joe” ce cred că tot ce e bun trebuie să vină doar din Vest nu vor rămâne “plăcut surprinși” de ce se fabrică la Astra.

Ieri, când frunzăream ziarul Adevărul.ro (aici), am citit că președintele Traian Băsescu la întoarcerea din America Latină a lăudat “industriașul român care sparge gheața în America Latină”. Cred că v-ați dat seama că este vorba de omul de afaceri Valer Blidar.

De curând Astra Vagoane Călători Arad a semnat un contract de 100 de milioane de euro.

Contractul se întinde pe o perioadă de doi ani și jumătate, timp în care compania va livra 100 de vagoane de călători în Brazilia. ( bani ce ajung în România).

Aș vrea să revin un pic la Tramvaiul Imperio.

Atunci când am înregistrat cu domnul Valer Blidar emisiunea, l-am rugat să aloc din timpul emisiunii cu dumnealui  un mic spațiu pentru un interviu și cu domnul Adrian Criț (pe atunci Director General RATB), să vedem cu ce ochi privește el acest tramvai. Zis și făcut! .

Ajuns la domnul Adrian Criț am fost nevoit să ascult toate bălăriile pe care „domnișoara” Brândușa Răeceanu – purtătorul de cuvânt al RATB, le scotea pe gură; cum se bucură nespus de mult că m-am gândit să le cerem și lor părerea, (în gândul meu… părerea ta?, tu ești doar o târfa ce-și întinde cracii pe birou fiecărui „director ca Adrian Criț”  , cum  s-a luptat ea mitica pentru înființarea traseului „ Bucharest City Tour”, etc.

După ce și-a terminat speechul am reușit să  intru în vorbă cu Adrian Criț, și ce să vedeți?

A vorbit atât de frumos că-mi venea să lăcrimez uneori, ca abia așteptă să vadă și tramvaiul Imperio rulând pe sinele din București, că între RATB și Astra Vagoane Călători Arad există o bună comunicare, etc.

Acum întrebarea mea este: „voi ați văzut vreun tramvai ca asta în București?

Dacă da, să-mi spuneți și mie pe ce linie merge. Aș vrea să merg cu el, aici, în București, nu în Arad.

Leave a Reply

